zondag 27 maart 2011

Paniek!

Gisteren lag er een pakket van de Novib in de brievenbus met informatiefolders over de Trailwalker. Alle vragen die in de afgelopen weken bij ons zijn opgekomen worden beantwoord. So far so good. En dan lees ik de meest gevreesde regel: "Roken is verboden op en langs het parcours". En natuurlijk wist ik dit eigenlijk wel maar een mens kan hoop hebben :-)

Stoppen met roken vlak voor de 100 kilometer is geen goed idee. In het boekje wordt gehamerd op het belang van de team spirit en ik weet dat de eerste ontwenningsverschijnselen een garantie gaan zijn voor het uiteenvallen van het team nog voordat we aankomen bij het eerste checkpoint.

En dus pleeg ik onderzoek. Laserbehandeling, acupunctuur, cold turkey, pleisters. Ik heb nog een voorraadje sigaretten en dan zal ik er echt aan moeten geloven. Blaren, stijve spieren en gewrichten, ik kan het allemaal hebben, maar dit?

Wat een manier om wakker te worden op de zondagochtend :-)

1 opmerking:

  1. Dit wordt straks bekend als de Anneke afkickmethode. Pleisters? Mak. Nepsigaretten? Voor watjes. 100 KM lopen in 30 uur: 100% success gegarandeerd :)

    BeantwoordenVerwijderen